22. 11. 2018

50. Dětský filmový festival Oty Hofmana

Jako tradičně každý rok, konal se i letos v Ostrově Festival Oty Hofmana. Letos to byl již jubilejní 50. ročník. Tento dětský filmový a televizní festival je organizován Domem kultury Ostrov na Mírovém náměstí, kde se také koná většina akcí souvisejících s festivalem. Ten je zejména přehlídkou filmů zaměřených na dětského diváka, ale kromě toho jej zpravidla provází nejen řada divadelních představení či recitálů, tematických výstav, workshopů a dílniček apod., ale i filmařských soutěží, přednášek a v poslední době i aktivit spojených s mediální osvětou, na nichž se významnou měrou podílí Rada pro rozhlasová a televizní vysílání.

50. Dětský filmový a televizní festival Oty Hofmana v Ostrově se uskutečnil ve dnech 7.–12. října 2018. Těžištěm celého programu byla zcela tradičně soutěžní a nesoutěžní část, přičemž soutěžní část v prvé řadě uváděla české a slovenské filmy (kinematografické i televizní), které vznikly v posledních dvou letech. Další rozdělení se týkalo uvedení české dětské videotvorby a české studentské tvorby, která vznikla v posledních pěti letech. Tématem letošního ročníku festivalu byly „NAROZENINY“.

Mezi doprovodné akce patřily zejména pak odborné semináře pro pedagogy a studenty základních a středních škol a Radou pořádaný seminář věnovaný mediální výchově.

Festival je podporován řadou institucí, např. Ministerstvem kultury ČR a Karlovarským krajem, dále pak sponzory a mateřským městem Ostrov. Festival sám se označuje jako pohostinný a „rodinný“, zaměřený na místní publikum.

 

Jak to probíhá

Festival je neoficiálně zahajován v neděli ve večerních hodinách lampionových průvodem dětí s rodiči, kteří se všichni shromáždí na Mírovém náměstí před Domem kultury. Letos následovala laser showvelký barevný ohňostroj, obrazová dokumentace zde:

https://www.zonerama.com/dkostrov/Album/4685887.

V pondělí se pak od rána rozeběhl naplánovaný program a festival byl slavnostně oficiálně zahájen v hlavním promítacím sále, fotogalerie zde:

https://www.zonerama.com/dkostrov/Album/4699759.

Do letošní soutěžní sekce bylo zařazeno celkem sedm snímků, z toho v šesti případech se jednalo o filmy určené pro velké plátno, v jednom případě se jednalo o film televizní.

 

Stručné shrnutí soutěžních filmů

ČERTOVINY / režie: Zdeněk Troška

V pekle se uklízelo a dva mladí čerti nechtě povalili kotel s hříšnou duší, která toho využila a uprchla. Lucifer se rozhodl pro trest – čerti musí jít na svět a každý přinést do pekla jednu hříšnou duši. Pak jim bude odpuštěno.

DUKÁTOVÁ SKÁLA / režie: Ján Novák

Parta dětí prožije prázdninové dobrodružství v malé vesničce Lukov. Aby mohli pomoct svému kamarádovi v nouzi, začnou pátrat po hradním pokladu. Uváznou však ve skále, uvězněni Černou paní, strážkyní pokladu. Celá vesnice a rodiče dětí však spojí své síly a děti najdou, a navíc z kletby vysvobodí i hrad a jeho strážkyni.

PŘÁNÍ K MÁNÍ / režie: Vít Karas

Rodinný příběh o trampotách zamilovaného -náctiletého Alberta se odehrává v rozzářeném předvánočním lázeňském městě. Hlavní hrdina je zoufale a zcela jednostranně zamilovaný do sestry svého kamaráda. Díky dobrému skutku získá od kouzelného dědečka jedno přání, a s ním přichází i otázka, jak s ním co nejlépe naložit a nepromarnit ho. Začíná cesta za poznáním a rozhodnutím.

BAJKEŘI / režie: Martin Kopp

Komedie ve stylu filmů SnowboarďáciRafťáci. Nevlastní bratři Jáchym a David spolu s kamarádem Sašou tráví většinu času ve světě sociálních sítí. Vztahy pro ně představují chat s virtuálními dívkami, které nikdy neviděli, obživu módní show, v níž se předstírá něco, co není, a největším životním problémem je vybitý mobil nebo nefunkční wifi. Na nátlak rodičů jsou nuceni vydat se pod vedením Davidovy půvabné „macechy“ Terezy na 200kilometrový cyklovýlet.

NA KRÁTKO / režie: Jakub Šmíd

Drama o Jakubovi, který zjistí, že celý jeho dosavadní život byla lež. Matka mu lhala a pohádku o tatínkovi, který se mu nemůže věnovat, protože brázdí moře na zaoceánské lodi, si vymyslela. Jeho otec na něj celý život kašlal a teď se chce starat… Příběh o dětech, které předčasně dospívají, protože už tu nejsou celé rodiny, aby je chránily před světem, a o dospělých, kteří nevědí, jak jim pomoci, protože nedokáží pomoci ani sami sobě.

JAN PALACH / režie: Robert Sedláček

Drama o životě a smrti studenta Jana Palacha, který se upálil na protest proti okupaci sovětských vojsk z roku 1968. Soustředí se hlavně na vnitřní proměnu studenta a sleduje poslední měsíce jeho života. Zachycuje jeho studium, kolejní život, vztah s přítelkyní, soužití s matkou ve Všetatech či brigády ve Francii a Kazachstánu. Jak se po srpnu 1968 mění společnost a upadá do deprese, mění se i Jan.

NEJLEPŠÍ PŘÍTEL (TV film) / režie: Karel Janák

Velká výpravná pohádka o hledání štěstí, o lásce, a o kamarádství, které dokáže být silnější než úklady pekelné. Čert Matěj musí za trest plnit chudému mládenci Ondrovi přání, dokud ten neřekne, že je úplně šťastný. Po splnění běžných přání přichází vážnější komplikace. Ondra se totiž zamiluje do komtesky ze zámku a ke všemu i čert Matěj najde zalíbení v kuchařce. Ale je to pohádka, a tak se nakonec vše v dobré obrátí. Jen musí nejdřív Ondra projít poznáním, kde je moudré svoje štěstí hledat a co pokazil, třeba ve vztahu s Matějem, napravit.

 

Poroty

1) Porota dětí a mládeže hodnotí všechny soutěžní filmy – je složena ze zástupců ostrovských základních a středních škol.

2) Děti a mládež jako diváci v sále bezprostředně po skončení soutěžního filmu hlasují vhozením vstupenky do bedýnky označené 1, 2 nebo 3 (známkování jako ve škole).

3) Dospělá porota pro hraný film v obou kategoriích je tvořena filmovými a televizními odborníky (režisérka Jitka Němcová; hudební skladatel a producent Zdeněk Barták; filmový a televizní publicista Jiří Renč).

4) Dospělá porota pro dětskou a studentskou videotvorbu je tvořena filmovými a televizními odborníky z oblasti zájmové činnosti dětí a mládeže (pedagog ZUŠ Ostrov Mgr. Lukáš Lerch; odborník na mediální vzdělávání, učitel a scénárista Mgr. Radim Wolák).

5) Porota pro scénář / synopsi (dramaturgyně/scenáristka Marcela Pittermannová; scenárista a pedagog Jan Gogola; režisér Karel Smyczek).

 

Udělené ceny

CENA DĚTSKÉHO DIVÁKA

Na základě hlasování udělují děti cenu dětského diváka filmu ČERTOVINY režiséra Zdeňka Trošky.

OSTROVSKÝ DUDEK

Dospělá porota pro hraný film udělila OSTROVSKÉHO DUDKA za nejlepší dílo v kategorii do 12 let filmu ČERTOVINY režiséra Zdeňka Trošky.

Dospělá porota pro hraný film udělila OSTROVSKÉHO DUDKA za nejlepší dílo v kategorii od 13 do 18 let filmu PŘÁNÍ K MÁNÍ režiséra Víta Karase.

Porota dětí a mládeže udělila OSTROVSKÉHO DUDKA /hlavní cena festivalu/ v kategorii do 12 let filmu NEJLEPŠÍ PŘÍTEL režiséra Karla Janáka.

Porota dětí a mládeže udělila OSTROVSKÉHO DUDKA /hlavní cena festivalu/ v kategorii od 13 do 18 let filmu JAN PALACH režiséra Roberta Sedláčka.

Porota dětí a mládeže neudělila OSTROVSKÉHO DUDKA za nejlepší dívčí herecký výkon

Porota dětí a mládeže udělila OSTROVSKÉHO DUDKA za nejlepší chlapecký herecký výkon JINDŘICHU SKOKANOVI za roli Jakuba ve filmu Na krátko.

ZVLÁŠTNÍ CENA POROTY

Dospělá porota pro hraný film udělila ZVLÁŠTNÍ CENU POROTY za dílo s nejvýraznějším morálním akcentem filmu BAJKEŘI režiséra Martina Koppa za hlavní myšlenku filmu, kterou je fakt, že mladí lidé žijí více ve virtuálním světě než v tom skutečném.

CENA ZA NEJLEPŠÍ STUDENTSKOU TVORBU

Dospělá porota pro studentské filmy udělila CENU ZA NEJLEPŠÍ STUDENTSKOU TVORBU snímku ROZVERNÉ LÉTO režisérky Michaely Polákové.

ČESTNÉ UZNÁNÍ

Dospělá porota pro studentské filmy udělila ČESTNÉ UZNÁNÍ filmu APLOMB režiséra Michala Starého za kvalitní zpracování a volbu tématu, které vede mladého diváka k zamyšlení.

FESTIVALOVÁ PEČEŤ S DOPORUČENÍM

Speciální porota udělila FESTIVALOVOU PEČEŤ S DOPORUČENÍM synopsi na film pro děti a mládež celkem 5 námětům:

Tři zlaté klíče – autoři Petr Sís, David Sís a Jan Drbohlav

Nejsme tady – autor Miroslav Adamec

Zvířata a detektivové – autorka Anna Vovsová

Tak trochu jiné léto – autorka Eva Prchalová

Stoletá holka – autorka Jana Knitlová

(Porota může podle svého zvážení ceny neudělit.)

 

Děti a média

Na medializaci festivalu se podílejí samy děti. Výstupy z dětských redakcí televize a novin, které po dobu festivalu působí přímo v Ostrově, se stávají součástí vysílání některých rozhlasových stanic, kabelových televizí a zpravodajských serverů.

Děti již nejsou jen pasivními konzumenty toho, co jim přináší filmové plátno a televizní obrazovka, ale samy tvoří a díky technickým možnostem a svobodě svoji práci šíří po celém světě.

V rámci festivalu působí FESTIVALOVÉ STUDIO – improvizované studio ve vestibulu Domu kultury po dobu festivalu průběžně pořizuje rozhovory s festivalovými hvězdami, které lze průběžně sledovat na YouTube. Děti tak samy tvoří denní zpravodajství.

Cílem této mediální činnosti je zejména zvýšení jejich mediální gramotnosti v souladu s mediální výchovou na školách. Za tímto účelem je od roku 2004 praktická činnost dětí doplněna semináři a besedami.

  • Dětská Televize Liberec (DTV) – formou natáčení vlastních autorských pořadů seznamuje s tím, jak média zpracovávají informace a jak s nimi zacházejí. Informace o činnosti: na www.dtv-liberec.cz. Z festivalu přináší DTV denní zpravodajství, na jehož tvorbě se podílejí členové několika redakcí. Zprávy z festivalu tzv. Festivalové očko publikuje každý večer na svém YouTube kanálu.
  • MTD (Multimediální tvůrčí dílna) – vznikla jako volnočasová aktivita pro neslyšící při MŠ, ZŠ a SŠ pro sluchově postižené Výmolova, Praha 5. Tvorba dětí je promítána ve školní televizi ve vestibulu školy. Vybraná tvorba je umisťována prostřednictvím YouTube na internet, aby byla dostupná i dalším neslyšícím. Jedná se o natáčení různých dokumentů ze společenských událostí neslyšících apod.
  • MB MEDIA – hlavní činností studia je výroba dokumentů, reklam, zpracování videoprezentací firem, tvorba reklamních videopořadů, zpravodajství, pořízení a zpracování videozáznamů, videoprojekce; www.mb-media.cz. Zajišťuje technickou a odbornou podporu festivalovým redakcím. Vyrábí program místní kabelové televize.
  • RADIO KULÍŠEK – rádio dětských domovů a vrchlabských středoškoláků, navazuje na rozhlasovou tradici dětí z lánovské školy; www.radio-kulisek.cz.
  • DĚTSKÉ RÁDIO MĚLNÍK – rádio, ve kterém si dělají a rozhodují o všem sami děti; detske-radio-melnik.webnode.cz.
  • OSTROVINY – festivalový zpravodaj Ostroviny. Studenti ostrovského gymnázia přináší každý festivalový aktuální informace, pozvánky a rozhovory; www.festivalostrov.cz/cz/predstavujeme-ostroviny.

 

Mediální výchova

Jak odolat reklamě skryté v audiovizi

středa 10. října 2018, 8:30 hodin, Dům kultury Ostrov, kinokavárna

Anotace:

Podle aktuálních studií mediální gramotnosti mají děti, ale i dospívající poměrně velké problémy s rozlišením umístěním produktu ve filmu nebo televizním seriálu. Seminář nabídne konkrétní audiovizuální ukázky různých typů obsahu, které mohou být nositeli umístění produktu, tzv. PP neboli Product Placement.

V druhé části se seminář zaměří na obsah šířený prostřednictví YouTube a sociálních sítí. Seminář bude maximálně interaktivní, aby měli návštěvníci možnost se aktivně zapojit.

Záštitu a organizační podporu nad seminářem přijala Rada pro rozhlasové a televizní vysílání.


V rámci 50. Dětského filmového a televizního festivalu Oty Hofmana v Ostrově se uskutečnila pod záštitou Rady pro rozhlasové a televizní vysílání mediálně-vzdělávací přednáška pro žáky základních škol a studenty místního gymnázia.

Přednáška byla rozdělena do dvou navazujících tematických bloků. Úvodní slovo měl člen Rady Marek Poledníček. Následovala vystoupení dvou pracovníků Úřadu Rady, Jiřího Hadaše a Davida Chudoby. Seminář byl bohatý na různé zajímavé ukázky a jeho nedílnou součástí byla interakce s přítomnými dětmi (např. soutěž o tematickou knihu).

 

Jiří Hadaš se ve své části semináře zaměřil na tzv. product placement (označení produktu, PP), na to, jak ovlivňuje dětské diváky, a na strategie, k nimž se společnosti při zadávání PP uchylují.

Jedná se o umisťování výrobků, názvů, log apod. existujících značek do uměleckých děl, jako jsou například filmy, seriály, videohry, zábavní pořady, písně apod.

Dle zákona § 2 odst. 2 písm. b) zákona č. 231/2001 Sb., o vysílání, se umístěním produktu rozumí jakákoli podoba začlenění výrobku, služby, ochranné známky, která se k výrobku nebo službě váže, nebo zmínky o výrobku a službě do pořadu za úplatu nebo obdobnou protihodnotu.

Označování umístění produktu: Dle § 53a odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb. (účinného od 1. června 2010) musejí být pořady obsahující umístění produktu na začátku, na konci a v případě přerušení reklamou rovněž po tomto přerušení zřetelně označeny jako pořady obsahující umístění produktu, aby diváci nemohli být žádným způsobem uvedeni v omyl o povaze těchto pořadů.

Dětské cílové skupiny jsou jedny z nejlépe zasažitelných skupin, které vnímají reklamu velmi rychle, a to už od raného věku.

Proč se zaměřit na děti a dospívající:

  • jsou snadno ovlivnitelní
  • snaží se o zachycení trendů
  • mají vliv na rodiče
  • nemají zkušenost
  • mají peníze… a když ne, jednou je budou mít

Děti jsou atraktivní cílová skupina i proto, že pokud si dětský divák/konzument vytvoří ke značce pevný vztah v dětství, zůstane jí pravděpodobně loajální i v dospělosti. Konzumní způsob života podnícený reklamou má za následek přichýlení velkého počtu dětí a mladých k určitým značkám.

Dalším specifikem této cílové skupiny je její vliv na rodinné nákupy. Děti sledující reklamu apelují na rodiče, aby inzerovaný výrobek koupili.

Tato situace byla v rámci semináře předvedena v ukázce, v krátkém informačním videu, které tento mechanismus vtipně ilustruje. Chlapec viděl v kině film, obsahující umístění produktu (bonbony). Pro diváka je samozřejmě produkt, který konzumuje jeho oblíbený hrdina, vyskytuje se v jeho oblíbeném pořadu apod., přitažlivý – chlapec z videa není výjimkou. Když později uvidí tyto bonbony v prodeji v supermarketu, žádá po matce jejich koupi a ta nakonec jeho naléhání podléhá. Chlapec si zvykne konzumovat sladkou cukrovinku pravidelně jen proto, že jde o produkt, který viděl ve filmu (kde byl přítomen jako product placement), vytvoří si na něm závislost a posléze se dopracuje až k obezitě.

Aby byl obsah semináře pro posluchače co nejpřitažlivější a zároveň nejpoučnější, přednáška se soustředila na různé zajímavosti a trendy ze strany zadavatelů PP (zejména celosvětové).

Produktem, který se ve filmech vyskytuje nejvíce, je červená plechovka s obsahem Coca-Coly či nějaká věc, která s tímto nápojem přímo souvisí (např. červený automat na Coca-Colu, reklamní billboard na Coca-Colu apod., ale patrně nejčastěji nápoj hlavní postavy v rámci děje popíjejí).

Ne vždy je takové umístění produktu do pořadu zasazeno citlivě. Obecně platí, že snaha o přílišnou okatost bývá spíše kontraproduktivní a divák si příliš neužije film, který je ve výsledku jedním velkým souvislým product placementem (takovým nechvalným příkladem je např. film Čtyřlístek ve službách krále, nejvíce je na očích produkt Pribináček).

Stává se také, že pokud v pořadu původně žádný product placement nebyl, je tam dodatečně doplněn. Např. v jednom z amerických seriálů (Jak jsem poznal vaši matku) je scéna, kdy se hrdina učí. Stůl před ním byl původně prázdný, ale dodatečně na něj byla umístěna krabice s pizzou konkrétní značky. V jiném seriálu či filmu to může být zase jiný produkt (např. kniha). Je zajímavé sledovat, kam se bude tento trend ubírat – takový dodatečný product placement, který se zasadí do již hotového díla, nemusí být něčím trvalým, jde jej v budoucnu odstranit a nahradit jiným na jiný výrobek (podle toho, kdo zaplatí).

Zajímavou strategií je také užití produktu s odstraněním loga a jeho pozdější opětné doplnění (poté, co výrobce zaplatí). Není možné, aby ve filmu nebyly použity předměty z reálného života, např. kečup na stole. Pokud výrobce kečupu z nějakého důvodu odmítá v daném díle zaplatit product placement, filmaři použijí tvarově známou lahev s tím, že z ní odstraní logo a všechny identifikační prvky. Dle tvaru lahve však divák může být schopen produkt identifikovat. Výrobce (kečupu nebo čehokoli jiného) se pak může dodatečně rozhodnout zaplatit za umístění svého produktu v daném díle, a pak jsou logo a všechny prvky doplněny zpět.

Další zajímavostí je, že společnost Apple, jejíž produkty (smartphony, tablety, notebooky apod.) můžeme v pořadech vídat velice často, veškerý product placement popírá. Společnost tvrdí, že její produkty jsou natolik ikonické, že je filmaři do svých děl umisťují sami od sebe, bez jakékoli úplaty ze strany výrobce. To opět zvyšuje proslulost značky, neboť divák bude ve světle tohoto tvrzení její produkty považovat za něco zcela mimořádného. Ovšem je vysoce nepravděpodobné, že by jakýkoliv filmař použil ve svém díle nějaký – byť sebeikoničtější – produkt zdarma, když by mohl použít jiný a dostat za to zaplaceno.

 

David Chudoba ve své části semináře hovořil o fenoménu youtuberů a o tom, jak jejich prostřednictvím budují značky povědomí o svých produktech.

Takováto propagace produktu je přípustná, musí však být jako taková zřetelně označena. Divák musí obdržet informaci, že dané video není nezávislým zhodnocením nějakého produktu, že se nejedná o nestrannou recenzi, ale že dotyčný youtuber je ve věci zainteresován buď penězi, nebo barterovým (směnným) obchodem. Bohužel většina youtuberů tuto povinnost neplní a svá videa takto neoznačuje i v případech, že je zcela zřejmé, že se skutečně jedná o placenou propagaci produktu.

Na tuto povinnost upozorňují podmínky YouTube a upravuje ji i zákon.

Označení YouTuberer se týká každého, kdo přidá(vá) videosoubor na YouTube. Lze tak označit každého, kdo je součástí YouTube online komunity, tj. má na stránce účet a aktivně se podílí na jejím obsahu.

Podmínky užívání youtube: Do obsahu videa můžete umístit placená zobrazení, propagaci produktu i další obsah, na který musí být divák upozorněn („placená propagace“). V takovém případě však požadujeme, abyste YouTube na tuto skutečnost upozornili zaškrtnutím políčka „Video obsahuje placenou propagaci“ v nabídce Pokročilá nastavení.

Nyní nabízíme doplňkovou funkci, která autorům umožní aktivovat viditelné upozornění pro diváky. Toto upozornění se pak zobrazí jako překryvná textová vrstva během prvních vteřin přehrávání videa.

Zákon č. 634/1992, o ochraně spotřebitele: Obchodní praktiky jsou vždy považovány za klamavé, pokud prodávající využívá redakční prostor ve sdělovacích prostředcích k placené propagaci svého výrobku nebo služby, aniž by spotřebitel mohl z obsahu sdělení, z obrázků nebo ze zvuků jednoznačně poznat, že se jedná o reklamu.

Cílem youtuberů (s výjimkou těch nejznámějších) zpravidla není získat od firem peníze. Řadoví youtoubeři se snaží získat zdarma různou škálu hmotných či nehmotných produktů dle svých vlastních preferencí a zájmů.

Patří sem:

  • oblíbené produkty a zážitky
  • kosmetika
  • videohry a IT vybavení
  • oblečení a módní doplňky
  • letenky
  • vstupenky na koncerty s přístupem do backstage
  • pozvánky na filmové premiéry s rauty apod.

Aby toho dosáhli, youtubeři se zástupcům svých oblíbených produktů sami nabízejí.

Zpravidla platí, že pokud youtuber nějaký produkt pořídí za vlastní peníze, neopomine to ve svém videu zdůraznit jako něco raritního.

Dochází zde tedy k využití barterového (směnného) obchodu. Youtuber za své „služby“ nedostane peníze, ale dárek v podobě produktu, o který se zajímá. Ten posléze zmíní ve svém videu. Spokojeny jsou tak všichni – pro obě strany je spolupráce prospěšná. Firmy takto využívají nadšení konkrétního youtubera pro určitý segment na trhu (např. počítačové hry nebo kosmetiku; v současnosti je velmi žádanou oblastí cestování).

Barter je:

  • výměna zboží nebo služeb za jiné zboží nebo služby bez použití peněz
  • k dvoustranné směně může dojít tehdy, pokud se vzájemně setká nabídka a poptávka dvou subjektů na trhu
  • takto vzniká fenomén „spolupráce“ či „ambasadorů“ značky

Role youtubera při propagaci produktu může být velmi výrazná. Youtuber buduje mezi svými followery povědomí o produktu. Jeho efekt na prodeje produktu není příliš kvantifikovatelný, ale prokazatelně existuje. Z hlediska značky je žádoucí, aby propagace produktu nebyla příliš okatá – není možné, aby produkt hrál „hlavní roli“, naopak je dobré jej ukázat v uživatelském kontextu.

 

Velmi krátká ukázka ze semináře je k vidění zde (zhruba od 3. minuty záznamu):

https://www.youtube.com/watch?v=q0U6RZ79wos&feature=youtu.be

 

Lenka Burešová

 

- ZPĚT -
predchozí
30. 11. 2018

Rozhovor s předsedou RRTV, Ivanem Krejčím, nejen o webu Děti a média

Pane předsedo, web Děti a média, který RRTV provozuje už více než šest let, vznikl jako projekt, jehož cílem je nabízet informace rodičům a všem dalším, kteří se bojí negativního vlivu médií na děti. Myslíte, že tento úkol web plní? Věřím, že ano. Prostřednictvím webu se snažíme poskytovat širokou…
22. 11. 2018

50. Dětský filmový festival Oty Hofmana

Jako tradičně každý rok, konal se i letos v Ostrově Festival Oty Hofmana. Letos to byl již jubilejní 50. ročník. Tento dětský filmový a televizní festival je organizován Domem kultury Ostrov na Mírovém náměstí, kde se také koná většina akcí souvisejících s festivalem. Ten je zejména přehlídkou…
5. 11. 2018

Audio obsah ohrožující dětské posluchače ve vysílání Českého rozhlasu

Program Český rozhlas 3 – Vltava pro své posluchače v červenci a srpnu 2018 připravil „africké léto“. Do vysílání zařazoval pořady, jimiž chtěl, dle svého vyjádření, vzdát hold pestrosti afrického kontinentu, jeho exotické a bezbřehé imaginaci. Český rozhlas záměr propagoval slovy: „Necháme si…
26. 10. 2018

Rodičovský průvodce digitálním světem

„Mediální mámy a digitální tátové“ to je titul nové publikace, která zkoumá vliv moderních komunikačních technologií na děti a dospívající. Autorkou knihy je dr. Yalda T. Uhls, psycholožka a sama matka dvou teenagerů.
19. 10. 2018

Podnětný článek v časopisu NATIONAL GEOGRAPHIC o agresi on-line

V srpnovém čísle české mutace populárně-naučného měsíčníku NATIONAL GEOGRAPHIC vyšel v sekci „Objevujte | Aktuální téma – Vysvětlení každodenních divů a záhad kolem nás“ (s. 4–8) zajímavý článek „Jsme tak zlí, jak ukazujeme on-line?“ od badatele Agustína Fuentese, profesora antropologie na…
následující




info@detiamedia.cz

Fórum webu děti a media