Kampaň Vaše dítě, vaše televize, vaše zodpovědnost

V září 2011 Rada pro rozhlasové a televizní vysílání zahájila kampaň „Vaše dítě, vaše televize, vaše zodpovědnost“ vycházející z priority nazvané „Ochrana dětí před negativním mediálním obsahem“.
Smyslem televizní kampaně Rady pro rozhlasové a televizní vysílání bylo posílení rodičovské zodpovědnosti za výběr mediálních obsahů, konzumovaných dětským divákem. Spoty byly vysílány v České televizi, na Nově, Primě, v Televizi Barrandov, TV Makro Spáčil, TV Ostrov a Local TV Plus. Kampaň byla součástí dlouhodobé snahy Rady zvyšovat úroveň mediální gramotnosti v České republice.
Spoty vznikly za podpory evropského fondu Phare v roce 2007 v Rumunsku. Byly reakcí tamní vysílací Rady na alarmující výsledky sociálních průzkumů, podle nichž rumunské děti tráví více času před televizí než ve škole, a to většinou bez rodičovského dohledu.
Situace v České republice není v tomto směru o mnoho lepší. Podle sociologických výzkumů z posledních let má téměř polovina českých dětí ve věku 4-14 let televizor ve svém pokoji a každý druhý rodič přiznává, že se nezajímá o to, jaké pořady jeho dítě v televizi sleduje. Vliv televize dnes zasahuje ve velké míře prakticky celou populaci, ovlivňuje lidskou psychiku a sociální chování, přičemž právě dětský divák je mimořádně náchylný ke kopírování negativních vzorců chování.
Rada se proto rozhodla zakoupit vysílací práva na rumunské spoty, textově je adaptovala na české prostředí a díky vstřícnému přístupu všech provozovatelů celoplošného televizního vysílání měla možnost oslovit nejširší diváckou veřejnost sdělením, že nakonec je to vždy rodič, který drží v ruce televizní ovladač. Přesněji řečeno - měl by být!
Spoty, pod názvy Půlnoc, Oslava a Metro zobrazují někdy až šokující projevy dětí, inspirované sledováním nevhodných televizních pořadů.
Kampaň měla v České republice veliký úspěch. Alespoň jeden ze tří spotů vidělo v televizi 92 % cílové populace, 94 % rodičů považuje kam­paň za užitečnou. Všechny tři spoty se zařadily mezi 10 % nejviditelnějších v posledních letech!

Výsledky hodnocení kampaně: Vaše dítě, vaše televize, vaše zodpovědnost

- ZPĚT -




info@detiamedia.cz

Fórum webu děti a media